flyttstdningen.blogg.se

flyttstädning malmö/lund, städfirma med tips om hur man rengör hemma och skyddar sin familj från olika bakterier

Hur blir städningen hos kändisar ! — Flyttsädning Malmö

Publicerad 2018-08-06 23:36:34 i Allmänt,

Hur blir städningen hos kändisar ! — Flyttsädning Malmö


Jag tror inte att jag spenderar mer tid på att städa och organisera mitt hem, men folk antar ofta att jag gör det eftersom det alltid ser ganska snygg ut. Även om det är svårt att uppskatta exakt hur länge du spenderar rengöring, bör råd från mig och mina självförtroende snygga vänner hjälpa dig att skära ner på hushållsarbeten — eller åtminstone minska den mentala energin du spenderar, flyttstäd malmö

I mitt sinne handlar det om två saker: 1. Automatiska vanor och 2. Effektivitet. Det finns en tredje aspekt att tänka på: När du måste göra mer än en städpunkt, gör det kul för dig själv och dina medlemmar. (Jag sparar mina favorit podcasts för rengöringstid.) flyttstädning lund

När det gäller ett snyggt hem hjälper det att tänka på dagliga sysslor och veckovis eller mindre frekvent rengöring, så jag bryter upp rådet i de två kategorierna. Nu, som du ser, kommer jag inte att ge dig en lista över vad som ska göras varje dag vs varje vecka eftersom det varierar från hushåll till hushåll, flyttstädning malmö

 

Jag har bott själv, i ett hus med 10 + djur och min mormor, och med rumskamrater och partners i gamla hus och lägenheter samt nybyggnation. Varje typ av bostad och situation har fördelar, nackdelar och utmaningar, och varje kräver ett annat schema. Du vet förmodligen redan hur ofta rengöring behöver göra på din plats — och det kan bero på vad du använder för att städa också. (Se Sarah Chandlers dammsugningsråd nedan, vilket vänder vad som är en veckoskiss för många till en daglig sak av goda skäl.) Tänk på informationen nedan en guide, men det finns några viktiga råd som kan gynna någon, när som helst, kontorsstädning malmö

Rengör smartare — men inte svårare — med dessa tips. Shutterstock) Dagliga sysslor: 1. En ounce av förebyggande är värt ett pund av botemedel. En av mina favorit gammaldags uttryck, den här går för hushållning och hälsa. Du kan förhindra att du rengör genom: tar av skor vid dörren för att skära ner på smuts och toxiner som spåras in. (De flesta av mina snygga vänner nämnde detta som nyckel.) hänger på lager, nycklar och påsar i sina utsedda platser när du går in i huset sätta kläder i hämmen (eller borta om de inte behöver tvätta) när du tar av dem Placera disken direkt i diskmaskinen, inte stapla dem på disken eller i diskbänken först 2. Några av de ovanstående rengöringsförhindrandenna ingår också i en av de smartaste hushållsreglerna som finns. Om du kan absorbera en sak från den här artikeln, hoppas jag att det är den här: “O.H.I.O. = Hantera bara den en gång”, skriver någon i Malmö. Jag hade inte hört talas om denna akronym, men jag visste genast vad hon menade. Varför hantera någonting tre gånger när du kan hantera det en gång? “Jag applicerar det här till mail — om det är skräp eller värdelöst, lägg i papperskorgen istället för att ackumulera på bordet, kvitton går i papperskorgen om det inte finns någon chans att returnera någonting. Jag lägger in kuvert om jag tror att jag behöver det,” säger Angelastro. (flytthjälp malmö)

3. När du får O.H.I.O. ner, du kan förlänga idén att ta hand om någonting nu, inte senare: “Jag påminner mig om att om en uppgift tar en minut eller mindre, gör det just nu. Stäng inte av det. Plocka kläder upp ur golvet , bär i saker som ackumuleras på min bils passagerarsäte etc. “ säger Angelastro. “Jag rengör köket omedelbart efter / under matlagningen”, säger Vibe Veda som driver en ren livsstilbutik. Veda rensar också badkaret efter varje användning och håller det enkelt att hålla “bara en papperskorg under diskbänken i köket och ingen annanstans i hemmet”, säger de. En enda burk betyder skräpdag är mycket lättare och snabbare. Om du inte är inaktiverad eller bor i ett stort hem, skapar separata papperskorgar mer arbete än det sparar.(flyttstädning malmö)

4. Små bitar av tid gör stor skillnad: “Spendera 10 minuter varannan dag för att städa gemensamma områden”, berättar Angelastro. “Ladda diskmaskinen och restackkusten en dag. Sopa golvet och torka kök och badrum mot en annan dag,” säger hon. Jag gör detta på natten innan jag går och lägger mig; eftersom det är en kvällsritual, blir det verkligen sömnigt, och jag gillar också att vakna upp till ett rent kök på morgonen. Min mormor var motsatsen; hon gjorde det varje morgon som en del av hennes vakna rutin som hon gjorde kaffe. Det spelar ingen roll när du gör det; bara ta en stund och ta några minuter varje dag för att hålla köket och badrummen rena och organiserade och då kommer du aldrig att gå in i en stor röra som känns skrämmande att behöva städa upp.(flyttstäd lund)

5. Gör konsekventa regler som passar ditt liv och verktyg: Min partner dammar en gång i veckan eftersom det bara är våra två och en katt som inte kasta mycket, och vi lever på en våning. Men du kanske behöver vakuum (eller sopa) oftare i vissa mycket upptagna rum i ett hem som får mer trafik, och mindre i andra. (I mitt tidigare hus med tre våningar dammsugade jag första våningen två gånger i veckan, men på övervåningen bara var 10: e eller så.) Sarah Chandler, som bor i Brooklyn skriver, “Jag har en trådlös Dyson som sitter i laddaren i Skåpet. Batteriet tar bara ca 12 minuter, så jag gör 5–10 minuter per dag — om jag väntar hela veckan på att vakuum, lever jag inte bara i smuts, men det finns inte tillräckligt med tid på batteriet att göra hela platsen! “(städfirma malmö)

 
Ugnen ingår bara i flyttstädning och storstädning

6. Om du inte har diskmaskin, har du ett system: Rätter kan vara en daglig, irriterande utmaning, men du kan göra det enklare för dig själv. “Jag har ingen diskmaskin, så jag håller ett litet badkar med tvålvatten på ena sidan av diskbänken. Jag lägger alla mina smutsiga rätter i den, och när det är dags att tvätta, är de ganska rena och behöver bara sköljning, “skriver Vanessa Harrison, som bor i New York. Även om du har en diskmaskin finns det saker som blir klibbiga när du lagar mat eller är för stor för en. Samma regel gäller: blötlägg det! “Jag använder något stort (en kruka, en mixer eller en stor skål) för att sätta in alla de smutsiga redskapen”, skriver Washington-baserade Michelle Kailash Gage, som älskar att laga mat med sin nya man. “Att inte ha torkat mat fast på allt för att städa bort samt att ha alla smutsar i samma ställe gör oss båda båda villiga att bara få det gjort.”(flyttstädning malmö)

Större sysslor kan vara två gånger eller säsong, och kommer att ta mer än 10 minuters sprintar ovanför. Om du gör de mindre sakerna regelbundet ser du huset i allmänhet och känner dig rent, men du måste fortfarande tänka på fönstertvätt, dammning, stekning av ugnen och / eller mikrovågsugnen och tvätta golv eller mattor vid någon tidpunkt. Jag tenderar att vänta tills saker verkligen behöver en ren (oftare beroende på säsong och användningsgrad ett rum får) men andra föredrar scheman (som att tvätta golv eller dammar varje femte onsdag). Min största råd är att göra det på något sätt roligt och roligt. Kanske det lyssnar på dina favorit podcasts, eller spränger lite bra musik som jag, eller belönar dig själv med en godis eller ett glas vin när du är klar.(flyttstädning malmö)

7. Gör det en gång, gör det bra: När jag växte upp hade jag många sysslor tilldelade av min mormor, som uppvuxit mig. Medan jag inte älskade det då hade många av min farmors “old school” -regler följt mig i livet, inklusive den här. När jag fick lära sig att dammsuga, visade jag sig till exempel hur man använder hörnverktyget för att komma under och runt möbler och växter efter att jag dammsugade de viktigaste mattorna och golvytorna. Om det var ett missat hörn, var jag tvungen att få vakuumet och göra det igen, inga ursäkter. Så, gå inte in i rengöring med en lat och negativ attityd — det kommer till slut bara skapa mer arbete. Gör det rätt första gången. (flyttstäd malmö)

8. Kontrollera regelbundet garderober, skåp och lådor. Jag städar regelbundet ut lådor och gömställe när jag tar en arbetsavbrott (jag jobbar hemifrån) eller när jag blir rastlös när jag tittar på TV-program på natten. Tydligen är jag inte den enda: “Allt som inte är i sikte” (jag menar allt som finns i en låda / skåp, i en låda, i en garderob etc.) Jag granskar minst en gång per år Samtidigt rensar jag det utrymme — det garderobet, det här skåpet. Detta undviker att slösa bort halvhärliga föremål (vissa livsmedel och andra förnödenheter) och påskyndar framtida rengöring genom att minska “ackumulering av avfall” (i stället för att bara damm / städning runt alla saker), “rekommenderar Canadian Adrien Larose. (flyttstädning lund)

9. Ange gränser. Kanske kan du även ställa in en timer. Detta kan fungera bra för barn eller till och med rekalcitrerade rumskamrater. Det är fantastiskt hur mycket du kan få gjort med två eller tre personer som arbetar stadigt i bara 20 minuter. Till exempel, istället för att säga “städa upp ditt rum”, till ett yngre barn, ställa in en timer kan du både se och säga “Jag ska vakuum (eller vad som helst) i 20 minuter och du kan hämta alla kläderna på golvet och sätta dem iväg, släcka leksakerna, etc., för samma tid. “ Att ställa in en viss gräns är motiverande och fokuserad. “Vi begränsar all rengöring till en timme. Så om det är hela huset (lätt rent) en damm medan den andra följer med vakuum och sedan en mops medan den andra rengör badrummet. En timme — max!” säger Kate Black, grundare och utgivare av webbplatsen MagnifECO.

10. Om du arbetar med en hel del slumpmässig rodnad är det något annorlunda än rengöring. När allt kommer omkring kan man ha ett rent, rörigt hus, eller en smutsig, minimalistisk en — skräp och renhet går inte automatiskt hand i hand. För den där är den gamla maximen fortfarande sant: “En plats för allt och allt i sin plats”, skriver Angelastro, och jag kunde inte hålla med mer — allt har ett “hem” (mestadels ur sikte) i mitt hus. Och som Angelastro påpekar, “Om jag inte vet var man ska sätta något, fråga om jag verkligen behöver det.” (flytthjälp lund)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela